Inspiratie: DW\\RS
Dames, welkom! We zijn reuze benieuwd naar de dames achter het label: wie zijn jullie, wat hebben jullie hiervoor gedaan, hoe hebben jullie elkaar ontmoet en wat inspireerde jullie tot het oprichten van jullie eigen, dwarse schoenenlabel?
Wij zijn Aukje Troost & Marike Gennissen van DW\\RS (dit spreek je uit als ‘dwars’).
Aukje heeft een mode-opleiding gedaan & Marike psychologie gestudeerd. We zijn collega’s geweest bij onze oud-werkgever waar we beide verantwoordelijk waren voor de schoenencollectie. We merkten al vrij snel dat we een erg goed team zijn en juist op gebied van collectie & inspiratie vaak op 1 lijn zitten.
De stap om samen een label op te zetten was eigenlijk onvermijdelijk. We willen graag net even wat anders brengen dan anderen, vandaar ook dat de naam van ons label na een brainstorm vrij snel beklonken werd: DW\\RS.
Nice! Kunnen jullie ons wat meer vertellen over DW\\RS en wat jullie zoal doen?
We proberen uiteraard commerciële, leuke & trendy schoenen voor dames te brengen. Vanaf ontwerp tot aan transport, facturatie & boekhouding doen en regelen we met zijn tweeën. Social media invulling, webshop verzendingen, maar ook mailings verzorgen we zelf.
En, teruggrijpend naar het onderwerp van deze blogpost, waar halen jullie je inspiratie vandaan om te komen tot Het Ontwerp, of dat ene unieke materiaal?
Inspiratie doen we op via allerlei kanalen: op beurzen, uit tijdschriften, in winkels, op terrasjes, via internet, maar ook gewoon bij de supermarkt. Overal kun je nieuwe ideeën opdoen als je maar creatief genoeg bent en blijft opletten. We krijgen dan ook vaak te horen dat we eerst naar iemands schoenen kijken en pas daarna naar de rest 😉
Onze sterkste kant zit hem ook in de keuzes van de materialen. We kiezen op beurzen en in Portugal materialen waar we verliefd op worden en dat zijn vaak juist ook de experimentele, nieuwe materialen die nog in ontwikkeling zijn of achterin ergens liggen.
Als ondernemers zijn we ook bovengemiddeld geïnteresseerd in waar jullie jezelf over bv 5 jaar zien staan met DW\\RS. Is er iets te zeggen over wat jullie inspirerend vinden in de groei van andere bedrijven waar jullie een zwak voor hebben?
Over 5 jaar willen we graag een bekend merk zijn in de markt en natuurlijk dat veel mensen onze schoenen dragen. Wellicht hebben we dan al verschillende producten op de markt gebracht. We willen bijdragen aan het uitdragen van een eigen identiteit. Onze klanten zullen vaak zelfverzekerde vrouwen zijn die bewust DW\\RS gekozen hebben om een bepaalde outfit compleet te maken.
Wat wij inspirerend vinden in andere bedrijven is dat ze blijven meegaan met de tijd, blijven opletten en ontwikkelen. De groei in online bekendheid is iets wat ons erg bezighoudt, omdat daar zeker nog heel veel winst te halen valt voor elke ondernemer.
We geloven wel in een goede balans tussen online en offline marketing. Naamsbekendheid moet online groeien in combinatie met fysieke verkooppunten.
Daarnaast denken wij dat elke ondernemer zou moeten streven naar ‘doen wat je leuk vindt’, dat doen wij in ieder geval wel!
En, de hamvraag: wat betekent inspiratie voor jullie?
Inspiratie is iets waar wij elke dag veel mee bezig zijn. Het voedt het label, ons en de manier van ondernemen.
Inspiratie opdoen doe je volledig op gevoel.
Wie zouden we volgens jullie over dit thema echt moeten interviewen en waarom?
Wij vinden bedrijven die blijven innoveren erg interessant om over te lezen.
Dames, geweldig dat we jullie hierover hebben mogen interviewen. Inspirerend!
Voor meer informatie over DW\\RS, check hun website en laat je vooral door hen inspireren op hun blog.